Apskats: Danganronpa 2: Goodbye Despair

2014. gada 28. septembris 18.20 Autors: Komentāri ir izslēgtiApskats: Danganronpa 2: Goodbye Despair

DR2_logoTurpinājums, kuru nepalaist garām.

Danganronpa 2: Goodbye Despair (turpmāk DR2) ir otrā Danganronpa seriāla daļa. Japānā tā iznāca 2012. gadā kā PSP spēle, taču angliski runājošajai pasaulei DR2 ir pieejama tikai uzlabotā formā  ekskluzīvi Sony jaunākajai kabatas konsolei, divus gadus vēlāk. Lai gan spēle varētu nešķist kā tiešs turpinājums Danganronpa: Trigger Happy Havoc, ir ieteicams vispirms iziet pirmo daļu, citādi DR2 izbojās priekšgājējas sižetu.

Šoreiz stāsts atkal ir par 16 studentiem no Hope’s Peak akadēmijas, kuri visi, izņemot vienu, ir apveltīti ar kādu īpašu prasmi, kas padara viņus par labākajiem savā jomā. Līdzīgi kā pirmajā Danganronpa arī šie audzēkņi visi attopas vien telpā, nezinot, kā viņi tur nokļuvuši. Drīz parādās rozā pūkains radījums vārdā Usami, kas visiem pavēsta, ka viņi dodas skolas izbraucienā uz kādu neapdzīvotu kūrortu. Mērķis ir iepazīt un uzlabot attiecības ar pārējiem dalībniekiem un labi pavadīt laiku tropiskajā paradīzē, kurā ir nodrošināts viss vajadzīgais.
dr2-02Protams, studentos aizdomas rada tas, ka visapkārt ir novietotas video novērošanas kameras, viņi neatceras, ka būtu parakstījušies dalībai izbraucienā un gandrīz neviens nepazīst cits citu. Usami arī uzstāda dažādus striktus noteikumus, kas daudziem liek apstrīdēt viņas autoritāti. Par spīti visam audzēkņi nevar noliegt lieliskos laikapstākļus, ērtās dzīvojamās būdiņas, labos ēdienus un patīkamo vidi, tādējādi izbaudot jaunos apstākļus. Prieks gan nav ilgs, jo vienā brīdī uzrodas Monokuma, pirmās Danganronpa psihopātiskais antivaronis, kurš Usami atņem viņas spējas, pārveido trusīti pēc savas līdzības un pavēsta par jauno kārtību – no salas prom tiks tikai tas, kurš nogalinās kādu no saviem klasesbiedriem un netiks atklāts noziegumā.

No tā brīža sākas tas pats, kas pirmajā Danganronpa – slepkavības, izmeklēšanas, tiesas prāvas, nāvessodi, brīvais laiks, tikšanās ar pārējiem un daudz, daudz teksta lasīšanas. Lai gan Danganronpa ir grūti kategorizēt, īsumā to varētu aprakstīt kā randiņu simulatora un Phoenix Wright: Ace Attorney krustojumu. Spēles process tikpat kā nav mainījies, tāpēc lasiet Danganronpa: Trigger Happy Havoc apskatu, lai par to uzzinātu vairāk!

Arī šoreiz galvenais varonis ir viduvējais vidusskolnieks, kurš neatceras savu talantu un kurš izskatās visai garlaicīgi uz pārējo fona, tomēr viņš ir tas, kas atrisina visus noziegumus, un ir vienīgais, kuru varētu uzskatīt par normālu cilvēku. Pārējie tēli ir dīvaiņi ar ļoti spilgtām personībām, kas atspoguļojas viņu izskatā, runā un uzvedībā. Piemēram, varoņu klāstā ietilpst izvirtis pavārs, princese, kuras valstī dara savādas lietas, vienmēr miegaina geimere, medmāsa, kurai nav nekādas pašpārliecības, un psihopāts, kurš ir līdz nāvei apsēsts ar cerību (neviens viņu nesaprot). Sižeta gaitā var pierast pie sirreālās situācijas un tēliem, ir daudz dažādu stāsta pavērsienu un atklāsmju. Stāstam izdodas noturēt spēlētāja uzmanību no sākuma līdz beigām – labākais, ko var vēlēties no vizuālā romāna žanra spēles.

dr2-01DR2 lielākais pluss salīdzinājumā ar pirmo daļu ir tās vide. Nedaudz apnicīgās akadēmijas telpas ir nomainītas pret salu kompleksu, kas sastāv no vienas centrālās un piecām lielākām salām, kas ir visai ģeogrāfiski atšķirīgas cita no citas. Ir krietni interesantāk redzēt jaunu salu nekā nākamo skolas stāvu. DR2 pārvietošanās galvenokārt notiek nevis ar skatu no pirmās personas, bet ar skatu no sāna (kā divdimensiju platformu spēlēs, taču bez lēkšanas un šķēršļiem).

Līdz ar pārvietošanās veida maiņu, izvēlnē ir pievienota jauna iespēja – primitīvs Tamagochi simulators, kurā mājdzīvnieka attīstību nosaka veiktais soļu skaits. Dzīvnieks neko nedara, izņemot ik pa laikam kakā. Ja viņa izkārnījumus nesavāc, pildās tā bezcerības metrs un nākamajā formā iegūstam ar sūdiem pārklātu mājdzīvnieku. Var dāvināt lietas, kas piepilda viņa cerības metru, taču nav skaidrs, kā tas dzīvnieku ietekmē. Raksta autoram sanāca redzēt tikai divas formas – iepriekšminēto brūno un tādu, kas izskatās pēc cūkas. Ne plānajā instrukciju bukletā, ne kur spēlē manīju jebkādu paskaidrojumu par mājdzīvnieka minispēli. Kopumā tā ir visai bezjēdzīga iespēja.

Tā kā Japānā abas uzlabotās Danganronpa spēles Vita konsolei iznāca kā viens produkts, bet pie mums atsevišķi (ar sešu mēnešu starpību), nav pārsteidzoši secināt, ka visi pirmās daļas trūkumi, piemēram, sižeta linearitāte un pieskārienjutīgā paneļa nekonsekventais lietojums, nav laboti. Tieši otrādi – dažas lietas pat ir padarītas sliktākas, piemēram, ir pievienotas vai mainītas dažas tiesas prāvu minispēles, kas citādi ļoti baudāmās DR2 daļas padara nevajadzīgi piņķerīgas. Konkrēts piemērs ir jaunā minispēle, kas atgādina 90. gadu snovborda simulatorus. Tajā ir jāizvairās no šķēršļiem, jāturas uz trases un jālec, lai galvenais varonis varētu atrast izskaidrojumus dažādām neskaidrām noziegumu niansēm. Tā kā šīs sākotnēji interesantās, bet vēlāk kaitinošās daļas nevar izlaist, ir vietas, kur neiztikt bez liekas “čakarēšanās”.

dr2-04Vēl viens neliels trūkums, kura nebija pirmajā Danganronpa, ir manāmi kadru skaita kritumi brīžos, kad uz ekrāna parādās vairāk grafisku elementu. Visbiežāk tas notiek tiesas prāvās, kad jāšauj pretrunas. Grūti saprast, kāpēc kaut kas tāds gadās tik jaudīgai ierīcei kā PS Vita, ņemot vērā, ka DR2 ir multiplikācijas stila grafika. Citādi vizuāli un skaņas ziņā spēle ir līmenī ar priekšgājēju, tātad tā ir ļoti patīkama acīm un ausīm.

Saturiski DR2 ir apjomīgāka par pirmo daļu: gan sižeta režīma iziešanai, gan papildrežīmiem vajadzēs veltīt vairāk laika. Pirmās daļas School Mode ir pārveidots par Island Mode, kurā ir jādara tas pats, bet tas ir pasniegts kā alternatīvs stāsts, kurā Usami saglabā varu un visi brauc mājās pēc 50 dienām. Ir tāpat jānodarbojas ar resursu vākšanu, taču tikt līdz beigām šoreiz ir krietni vieglāk, jo drīkst arī nesasniegt mērķus. Ir vēl divi jauni režīmi, taču tie nav tik aizraujoši.
dr2-03Kopumā Danganronpa 2: Goodbye Despair spēles procesa ziņā no iepriekšējās daļas atšķiras maz, jaunās iespējas ir drīzāk nevēlamas nekā gaidītas, taču turpinājums ir ne mazāk aizraujošs par priekšgājēju. Pirmās spēles cienītājiem un vizuālā romāna žanra entuziastiem obligāts pirkums.

DR2_kasteNosaukums: Danganronpa 2: Goodbye Despair
Platformas: PS Vita
Žanrs: Visual Novel
Izstrādātājs: Spike Chunsoft
Izdevējs: NIS America
Iznākšanas datums: 05.09.2014

Apskats: Danganronpa 2: Goodbye Despair Reviewed by on . Turpinājums, kuru nepalaist garām. Danganronpa 2: Goodbye Despair (turpmāk DR2) ir otrā Danganronpa seriāla daļa. Japānā tā iznāca 2012. gadā kā PSP spēle, taču Turpinājums, kuru nepalaist garām. Danganronpa 2: Goodbye Despair (turpmāk DR2) ir otrā Danganronpa seriāla daļa. Japānā tā iznāca 2012. gadā kā PSP spēle, taču Rating: 0
scroll to top